استان‌های لرستان و خراسان شمالی به‌ترتیب دارای بیشترین و کمترین میزان بیکاری در کشور هستند

به گزارش ایرنا، فاصله بیکاری در این دو استان بیش از 15درصد است. براساس طرح آمارگیری از نیروی کار که از سوی مرکز آمار ایران انجام شده است، نرخ بیکاری در استان‌های لرستان و خراسان شمالی به‌ترتیب19.5 و 4.2درصد است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون 14 استان کشور دارای نرخ بیکاری تک رقمی و 16 استان دیگر دارای نرخ بیکاری 2رقمی بیش از 10 درصد هستند.

 این در حالی است که یکی از اهداف منشور کار که از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تدوین شده کاهش فاصله نرخ بیکاری استان‌های کشور به 5درصد در پایان برنامه پنجم توسعه است.

براساس برنامه چهارم توسعه قرار بود نرخ بیکاری در سال پایانی برنامه به 8.4 درصد برسد اما این مهم نه تنها تحقق نیافت بلکه نرخ بیکاری در کشور 2رقمی ماند و به11.2 درصدرسید.

تعداد بیکاران در کشور هم‌اکنون حدود 3میلیون نفر است و این در حالی است که سالانه یک میلیون نفر به بازار کار کشور وارد می‌شوند.  ایرنا در گزارش خود تاکید کرد: درصورتی که شروع برنامه پنجم از سال‌جاری باشد تا پایان برنامه پنجم باید 4میلیون و 965 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود و این در حالی است که با توجه به تعداد 3میلیون بیکار فعلی و افزایش سالانه یک‌میلیون بیکار به بازار کار کشور باز هم تا پایان برنامه حدود 3.5میلیون نفر در کشور بیکار هستند.

کد خبر 110493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز